Lazy Vi

Zabtej házilag

2019. április 14. 10:09 - W Vi

Szombaton már zárva volt minden és elfogyott a növényi tej itthon. Szívesen ittam volna kávét, ezért elkezdtem böngészni, hogyan is kell elkészíteni házilag a növényi tejet. Zab mindig akad a szekrényben, úgyhogy adtam egy esélyt a zabtejnek. Először csináltam ilyet és olyan jól sikerült, hogy úgy döntöttem, felhagyok a boltival.
Krémes, gazdag íze volt és talán 5 percembe se tellett.

dsci1036.JPG
Amiket használtam egy pohár tejhez:
50 g zab
250 dl víz
édesítőszer ízlés szerint/ 2-3 szem datolya, amit csak szeretnél
textilzsák/ használatlan neilonharisnya, ha esetleg nincs a háztartásban más
turmixgép

A vízzel és édesítővel összeturmixoltam a zabot kb. 4 percig, majd a zsákon leszűrtem a kapott trutyit. Így van, nem egy cseppmentes mutatvány, nem gusztusos kinyomkodni a produktumot, de megéri a munka. A zsákban maradt zabot szintén fel lehet még használni palacsintához, energiagolyóhoz, ha nem akarod kidobni.
Ha szeretnéd kicsit különlegesebbé tenni, adhatsz a hozzávalókhoz fahéjat, kakaót, kávét vagy vaníliaaromát ízesítésképp. Ha nagyobb adagra szánod el magadat, a mennyiséget arányosan növeld. A használat előtt fel kell rázni, ahogyan a dobozosnál is.

dsci1048.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lazyvi.blog.hu/api/trackback/id/tr6314763138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása